1 BLOGGER!!!!

Tuesday, March 29

aku dah cukup sabar!

dear all blogger..... olla!... aku x tahu nak terangkn cam ne mood aku skunk,, bengang pown ade,sedih pown ade,marah pown ade,maslah kje yg xa abs2...aku dah cukup sabar tau x,, ngn majikan aku,,, aku ikut je ape yg majikan aku suruh,, tapi,, aku sellu je salah kat mata dyer,,(da jdi cm, ni pown aku boleh stay ag keje kat tempat yg sama!)entah la.. ..
ok,, aku nak tnye korang2 yg mne bace blog aku nie,,,penah ke,, jumpe majikan,, yg sibuk hal pribadi staff dyer..sampi x bg staff yg bercinta cuti sama.! ade kerw?
aku rase majikan aku 2 je la..!
x pe la.. yg 2 aku sabar.. aku sabar ag...
pas 2,sal gaji: perjnjian gaji diberi pada setiap 5 haribuln... n komision setiap 20 hribuln..
tapi ape.. gaji lmbatdah kering poket aku nie.sampai nak kene ikat perot,, baru naka bg gaji,,komision pown cam 2,, nak tggu staff dyer,, merayu2.. baru la,, nak bg..
ok,, yg 2 pown, aku sabar ag,, x pelah,, mungkin dyer sibuk,, ade jugak stengah majikan dah 5 buln x byr gaji pekerja..(aku masih bersabar)...
ade lagi...klu silap kira stock yg ade kat kedai yg aku jge,, kne tolak gaji,,,silap sikit potong gaji,,
ape bnda pown yg salah,, mesti gaji kne tolak.... korng  x bengang ke.. walaupun bukn salah kitew..
pon kne tolak gaji....(2 pown aku masih bersbar...)
and than sal citu lak..,cuti,, x tetap,, tggu majikan aku mecej "HARI INI CUTI"baru la, cuti,, 2 pown pagi,,baru macej,, orng dah ciap2 nak g kje,, baru mcj..korng x bengang ke?!
klu ade pape hal ke kn,,.conth,, knduri khawin ke.. family sakit ke..balik kampung ke....susahnye ..nak cuti..!
klu nak cuti pown kne booking sebuln seblom 2,,(mane la kitew nak tau bile kitew nak sakit.)
bengang giler dowh!( dah cm ni pown aku,.. besabar tau)
x de life.. kje,, macam lembu,,bangla pon tau cuti,,,!
yang nie ade kes baru,,,orng lain yg wat...aku yg jadi mngse..
baru betul kata pepatah.."orng lain makn ngka orng lain yg kne getah nye;.."
siap kne tolak gaji,,!aku btul2 angin,, giveup btul aku !
dah nak kuar r dari compny nie.. nak cari kje lain,,!!! 
AKU DAH CUKUP BERSABAR!. tapi still sama gak..
tahap kesabarn manusia ade had kowt..


No comments: